Un viatge a Espadan – Gudar

Espero que aquesta crònica pugui servir a d’altres que vulguin repetir algun dia algun d’aquests trajectes, ja que l’he detallat al màxim per a que així sigui.

Aquesta ruta va ser realitzada amb la magnifica colla que érem al Motarres.cat, forum de flipats per la moto ja desaparegut per desgràcia fa temps però amb els que varem realitzar moltes sortides, compartir molts quilòmetres i experiències genials..

Tant mateix crec que s’ho mereixen les 860 fotos que va fer la Carme, que no poden quedar inèdites. Aquí us en poso una mostra.

DIA 29 DE FEBRER
Nosaltres vàrem agafar festa el dia 29. Volíem fer una mica de ruta tot baixant cap a Castelló. No volíem fer tot autopista, així, vàrem dissenyar una entretinguda ruta fins a Algímia. Ruta que fins l’últim moment no va estar clara i decidida.

Desprès dels consells de l’Arturo i en Tonet, la ruta queda així:

Si cliques s’obrira en google maps amb més detalls

Marxem tard, cap a 2/4 d’11, ja que tenim que portar el gos a la gossera i no ho varem poder fer el dijous, per lo que sacrifiquem ruta i anem directament fins a Reus per autopista. D’allà prenem la T310 cap a Montroig del Camp. La veritat és que la carretera és molt recta i no te cap gràcia…

La que busquem per això és la carretera de Pratdip, la T311. I cal dir que no decepciona. Una carretera revolada i perfectament asfaltada….. si en tenen de duros aquests de Tarragona!!!!

Ens trobem amb la carretera de Tivissa C44, un circuit de GP, i desprès, a Mora, prenem la N420 fins a Gandesa, on prenem una carretera que ens portarà a Bot i Horta de Sant Joan.

Arribats a Horta, ja veiem al fons els Ports, i les impressionants roques de Benet, magnific lloc per passar hores escalant i grimpant.

Arribem a Valderrobles on girem cap a Fuentespalda per la A1414

En trobar el desvio a l’esquerra de Penyarroya de Tastavins, el prenem i deixem el poble sense entrar-hi. Anem direcció Herbés.

Realment aquest camí, és una bona alternativa per pujar el port de Torremiró, i la carretera val mos més la pena.

El port ja és un vell conegut, amb els seus molins…. aquí la carretera és nova i ens porta ràpidament cap a Morella, que deixem enrera.

Prenem la CV12, i ràpidament arribem al Coll d’Ares,

Des de dalt, podem veure les paelles del port que ens esperen de baixada..

Peró ara toca dinar a un meson que hi ha just a les nostres esquenes…

La baixada, rapida i per bona carretera. Ara anem per la CV15,

en trencar a la dreta cap a Torre d’en Besora per la CV 165, ens adonem que allà on anem, el temps no és pas gaire bo…. veiem com plou.

A dos quilometres d’Atzeneta del Maestrat, prenem una petita pista asfaltada que puja a buscar la CV169 cap a Vistabella del Maestrat.

Així que prenem alçada la vista és espectacular,

està a punt de ploure….. ens comencen a caure gotes…. però continuem amunt, la carretera està en força mal estat al final. Així que veiem Vistabella, donem mitja volta, volem arribar secs a Algímia.

De baixada, trobem les carreteres xopes, acaba de ploure, ens hem lliurat pels pèls.

Ara anem cap a Chodos per una petita i en trams malmesa carretereta…

Chodos és un petit poble penjat en una penya..

Una vegada a Atzaneta, anem ràpidament cap a Onda, que encara queda lluny. D’aquí a
Algímia hi ha uns 25 km. Hi arribem amb les ultimes llums del dia.

Esperem que arribin els companys i sopem. desprès festa a casa de l’Arturo i l’Empar.

Demà serà altre dia.

DIA 1 DE MARÇ

En llevem, amb més o menys ganes desprès de la festa de la nit….
Una primera ullada a les motos, mullades per la rosada, i anem a esmorzar al mateix lloc on haviem sopat…

El Bar es diu El Olivo, finalment la Cristina enten allò de la figuera i la olivera…

Tot seguit, tornem a les motos i ens preparem per a marxar.

L’Arturo i l’Empar ens acompanyaran en cotxe. Una llàstima. _ok_

Les rutes les ha preparant en Arturo (Rutilo), triant, com podrem comprobar durant el dia, les millors i més maques carreteres de la zona.

Si cliques s’obrira en google maps amb més detalls

Anem cap a Onda on ens esperen els que han matinat molt avui per venir. Passem de dia, el que ahir havíem fet de nit i amb el terra mullat.

I al punt acordat, ens els trobem.

Desprès d’un tram per la CV20, prenem la revolada CV194 cap a Ludiente i Castell de Vuilamalefa

Aquí fem unes “biodramines” fins arribar a Zucaina, on trobem un bareto motero i parem a fer una cervesa.

…i que va passar de be una cervesa fresca amb la calor que feia…. tot i que algunes no se com ho fan per posar-ne tanta….. i no parar!!!!!!!

Troben una cruïlla que despres de dinar hi tornarem. Ara la prenem a la dreta per una petita carretera que ens portarà fins el lloc de dinar, a Puertomingalvo.

El dinar com tot en aquesta sortida, a l’alçada de les circumstancies.

Tot plegat de dinar, prenem la A1701 i per fer la digestió, ens fem el Port de Linares treien chispes

Prenem altre cop la CV190 en sentit contrari, hi ha la cruïlla, ara, cap a Montanejos per la CV196

Sense donar-nos compte, ja ens trobem altre cop a L’Olivo sopant.

Culo o codo…. _juas_ _juas_ _juas_ o la regatera d’una “pobre refugiatta rumanesa”…

Desprès de sopar, un detallet pels magnífics amfitrions… que tant van fer per nosaltres.

I desprès a rematar-la a casa. En Arturo i l’Empar també han fet un detall per a nosaltres.

Anem a dormir…. alguns abans que altres. Estem cansats. Demà encara queden molts quilometres a fer.

DIA 2 DE MARÇ

La ruta d’avui és força més curta que la d’ahir. Cal pensar que estem a 350km de casa i tenim que tornar desprès de dinar.

Al final la vàrem allargar una mica per fer gana fins l’hora de dinar, i va quedar d’aquesta manera.

Si cliques s’obrira en google maps amb més detalls

Una vegada llevats i amb la cara rentada i pentinats, anem a esmorzar, com sempre a l’Olivo.
El trobem tancat, ahir els vàrem fer plegar massa tard.
Aprofitem a fer la foto de grup. Desprès, en HiperXevi te que marxar cap a casa. És el que te més hores de viatge i no vol fer patir a la família arribant a les 11 de la nit (quin detall!!!! )

Encara no hem acabat amb la foto que ja obren el bar…
I ha esmorzar!!!!

La ruta és molt maca, i sobre tot ràpida. Carreteres perfectes per a rodar, sobretot amb motos esportives…. el que demostra la gran cuantitat de RRRss que ens trobem pel camí o al poble de Teresa.

Així donç prenem la CV213 cao a Matet, Gaibiel i Novaliches, i d’allà per la CV235 cap a Teresa…

En sortir de Teresa, la carretera segueix sent magnifica, peró un carruatge molt pintoresc darrera d’una corba ens dona un fort ensurt….

Seguim per la carretera esmentada i passem el petit port de La Cruz del Collado, de 1040 m i anem a parar a la CV245 que prenem a l’esquerra.

Desprès de passar el Puerto de Montemayor de 951m la carretera baixa recargolada fina a La Cueva Santa, lloc on parem a visitar-la, tot i que molts, l’unic santuari que varem veure va ser el de la cantina que hi ha allà…

A la tasca decidim allargar la ruta…. son les 2/4 d’1 del migdia i la podem allargar quasi una hora.

Decidim fer el Coll d’Eslida…… impressionant….. Així prenem la carretera de baixada fina a Altura i prenem l’autovia fina a sortir a Soneja, on prenem la CV230 cap a Azuéba i Chóvar…

Així que som a Eslida, només quden 16 km per Algimia d’Almoacid…

Arribem just a l’hora convinguda, ¾ de 2. Just per aparcar i entaular-se. Tenim la paella emparaulada per les 2.

L’Empar fa els honors i reparteix l’arros…..

i nosaltres sense pensar-nos-ho ens la cruspium…

En acabar, arriba l’hora d’acomiadar-nos. Queden encara forces hores fins arribar a casa.

Marxem contents i molt agraïts a l’Arturo hi ha l’Empar. Han fet que tot sortís rodó i la trobada fos un èxit rotund. Només ens sap greu que ells no ens hagin pogut acompanyar amb la moto.

La comunió entre tots va ser excel•lent, tot va rodar (mai millor dit) a la perfecció.

Com sempre gràcies a tots per haver-nos permès passar unes hores tant magnifiques plegats, i als amfitrions per haver-ho fet possible.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és signatura.gif

Comenceu a escriure o introduïu / per triar un bloc

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és burruktalakrme.gif

4 comentaris

• cbd oil

Desembre 30, 2019

At this moment I am going away to do my breakfast, once having
    my breakfast coming yet again to read further news.

• athemes.com

Gener 8, 2020

Hi just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading correctly.
    I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers and both show the same outcome.

• Ryder

Gener 11, 2020

Your style is really unique in comparison to other people I have read stuff from.
    Many thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just
    book mark this site.

• Justin Hamilton

Març 17, 2020

Long time reader, first time commenter — so, thought I’d drop
    a comment.. — and at the same time ask for a favor.

Your wordpress site is very simplistic – hope you don’t mind me
    asking what theme you’re using? (and don’t mind if
    I steal it? :P)

I just launched my small businesses site –also built in wordpress like yours– but the theme slows (!) the site down quite a
    bit.

In case you have a minute, you can find it by searching for “royal cbd” on Google (would appreciate any feedback)

Keep up the good work– and take care of yourself during
    the coronavirus scare!

~Justin

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.